MalinRonhagen

Alla inlägg under april 2009

Av Malin - 29 april 2009 17:17

idag var det sista dagen på praon.. tråkigt men samtidigt skönt :D

allt gick bra idag tills när jag skulle packa upp lite apelsiner (a)....

jag bara plockade och plockade, men sen så flög bara apelsiner hit och dit och jag fångade en del men inte alla.. en del hamnade i glassdisken på andra sidan och en del på golvet ... dom jag hade fångat blev jag vääldigt chockad av att jag hade i händerna så jag stod stilla en stund och kände att jag bara stod och glodde på mina händer xd var väl chockad över att jag hade fångat dom xdd

Men jag plockade upp apelsinerna.. och ingen såg nog vad som hade hänt :D

När det var dags att sluta fick jag plocka med mig två chipspåsar och två flaskor med läässk ! :D:D


Ikväll blir det att ta det lugnt och kanske vara uppe lite längre än vad jag brukar.. eftersom att man har sovmorgon imorgon ! :D


Imorgon skall man iväg och klippa luggen lite :)  


Seee you ! (: 

Av Malin - 28 april 2009 19:08

Dag 2 då... 

den var helt okej, inga misstag ! grymt stolt ! :D

idag har jag typ tömt hela  lagret ..;ooo 

medans dom andra satt och fikade jobbade jag på.. jag jobbade längre idag för att min mor åkte till hemse vid 13.00 ungerfär... och jag måste ju ändå jobba lite extra eftersom att det inte blir något jobb varken på torsdag eller fredag.. :D

men det har vart kämpigt idag för jag har världens träningsvärk i låren, fötterna och vaderna :(

men det är väl bara för att jag är ovan med att göra sånt här :)

Kartonger har varken jag själv eller mina händer inte gillat .. jag hatar ljudet av dom och mina händer blir torra som snus av dom! :( 


men nu är det bara en dag kvar att praoa ! trevligare personal har jag typ aldrig träffat ;ooo 


nu skall jag duscha och sen blir det att kolla på DH ! :D och en kopp kaffe på det ... skall bara ropa på farsgubben att han sätter på en kopp :D  

Av Malin - 27 april 2009 17:51

Jahaja !

idag var det första dagen på min prao i Närbodi.

jag kan väl säga att allt gick galant förutom när jag skulle flytta om läskflaskorna på hyllorna.. för liksom jag vet inte hur jag bar mig åt men på något vis så fick jag läskflaskan under en stor cocacola skylt och sen såg jag bara en skylt och en hyllbit flyga iväg och det hördes bara ett dundrande dån.. men jag hade tur, för ingen av personalen varken hörde eller såg det så jag hoppade av min pall och kollade om ingen kunde komma och hjälpa mig, att dom inte såg någonting alltså.. men ingen kom och jag bara stod och kollade på den fina skylten som man nu bara såg sladdar och en glödande glödlampa av....

jag förstod att ingen skulle komma så jag fick väl ta och försöka att fixa till den där skylten så som den skulle vara... och helt otroligt jag fixade det!:D och ingen märkte något !


Följ gärna mina andra praodagar :D

man vet aldrig vad som händer......

Av Malin - 19 april 2009 22:15

Prec kommit hem ifrån biografen och har vart och sett på Män som hatar kvinnor (höll på att vända på ordet, och det hade inte vart så bra xD) 

En grymt bra film! mkt folk som var och såg på den.

Jag vet att den typ släpptes för flera månader sen men vi här på gotland, framförallt hemse är ju väääldigt efter xD hahaha

men jag var glad över att se den :)

Det jobbigaste var väl tiden .. den höll på i 2 timmar och 30min ... det är ganska mycket för mig ivarjefall som sitter i en mörk biograf på en söndagskväll och är helt slut för att dagen har vart ganska seeg, höll man ju självklart på att somna, men jag lyckades som tur var inte med det för filmen var för spännande för att kunna göra det ...


Nu är det en helt ny vecka och Angelica kommer hem ! :D Längtar verkligen ! :D <3


Nästa vecka är det också prao-vecka ! och vi får hålla tummarna på att den här prao-veckan går bättre än den förra uppe i umeå .... 

Av Malin - 18 april 2009 12:27

I Onsdags fick man sitt moppekort!

Så nu är det bara att vänta på att moppen skall komma sen är det bara ut och röja vägen (H) :D

 Själv tror jag att vi har blivit blåsta! men min far påstår att han har inte hittat något mystiskt med företaget... 

Men om den inte kommer snarast skall vi be att få pengarna tillbaka och kolla om det finns några andra leverantörer .. eller kanske en helt annan moppe..


Ikväll kommer bror och hans fästmö hit (:

alltså Morgan och Zabina! :D

Dom skall laga god mat och förhoppningsvis blir det en goood panacotta till efterrätt :D !


Egentligen skulle jag och Jessica cykla till havdhem idag, men det blev inte av eftersom att luringen Jonny befinner sig i VALL!

Så jag och Jessica blev lite ledsna över det eftersom att vi blev så pepp på att cykla till Havdhem och träffa dom ..


Men nästa helg kommer bli fett rolig ! hoppas den blir så som vi har tänkt oss! för då kommer Angelica också vara med ! och kanske en annan person ;) om han orkar stå ut med oss xD hahahahahaha  

Av Malin - 13 april 2009 19:49

Idag har det varit en låång dag!

Kl:13.00 bar det av till Lärbro, för att kolla på kusinens utställning av sin konst. det tog lite mer än en timma att åka till Lärbro...

När vi kom fram kollade vi bara på allas konst dom ställt ut och sen blev det prisutdelning och sen en kopp kaffe på det ! (:

Inte för att jag förstår mig så bra på konst men jag kollade ju bara efter det jag tyckte var fint! en del konst kan man inte alls förstå sig på.. dom kan se hur konstiga ut som helst och inte ens snygga och kosta över några tudenlappar, medans en som man tycker ser bra ut inte alls är lika dyr..


Efter vernissagen var vi bjudna hem till mina kusiner (eller kusin, eftersom att den andra är i spanien..). Blev bjudna på en fantastisk god grillning! :D


Kl:18.30 bar det av till Hemse!

När vi äntligen kom hem satt mig sig vid datorn och bara slappa med en kopp kaffe i handen ! Det kan liksom inte bli bättre än så! :D


 Imorgon börjar skolan igen.. kul att få träffa lite annat folk igen och inte bara vara hemma .. men man kommer ju att sakna sovmorgonen xD

Hoppas också på fint väder hela veckan så att man kan komma ut och springa lite i det fina vårvädret !

Man måste motionera bort all påskmat man har fått i sig och påskgodis...

Av Malin - 4 april 2009 16:43

Äntligen är våren här ! :D


idag har jag först på förmiddagen vart ute i skogen och byggt kojjor med förkonfirmanderna..

sen när jag kom hem vid klockan 13:00 så la jag mig ute i det varma och härliga vårvädret för att sola lite, låg där hela eftermiddagen.


jag har nu sammanlagt sett 8 citronfjärilar och kan då alltså bada, inte för att jag tror att det kommer bli av än men vem vet ?


Ikväll blir det premiär för att tända på grillen, GOTT (:

dom tre små grisarna kommer också på besök för att få i sig lite god mat efter allt LAN!


Ha det bäst i den sköna solen nu, och NJUT !

Presentation

MALIN RONHAGEN

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards