MalinRonhagen

Alla inlägg under mars 2009

Av Malin - 27 mars 2009 17:20

Igår fick man tillbaka sin dator (som har vart borta i en hel månad nu typ.-.-')

har inte hänt så mycket sen sist nu när man vart utan dator så ni har inte missat något!

Prao-platsen för vecka 18 är nu fixad och vi hoppas jag inte gör bort mig något :D jag skall vara i När-bodi ! det är riktig status att vara där alltså ! :D


har också vart vid tandläkaren och fick reda på att jag skall få tandställning, och dra utan några tänder innan .... vi får väl se hur det går med det ..:S

Imorgon är det moppekurs och vi skall skriva prov och köra lite, hoppas att det går bra och att man inte gör bort sig något där (:


Vi hörs ! 


Av Malin - 6 mars 2009 20:07

idag började dagen med en joggingtur till bussen... Annika kom lite efter men hon kom ivarjefall med (:

Väldigt lugnt på fiket så man fick sluta tidigare idag också :D 

Då bar det av till staden för Gerdy och Annika skulle göra några ärenden, jag köpte lite gott till Silver (:

när vi kom hem bestämde vi oss för att åka lite skidor i spåret för att jag aldrig åkt det förut, plus att det inte blev av att åka skoter .. 


Jahaja, jag såg minsann ut som bambi på hal is .. Vi blev varvade tre gånger av samma gubbe... och varje gång han åkte förbi sa han kämpa på till mig, det var piinsamt :$

När vi hade kommit halva vägen så sa jag nu ger jag upp, men nej nej, jag kämpade på (:

JAG KOM RUNT ! jag var grymt glad för det, men jag var supervarm ! hade bara lust att lägga mig ner i snön och rulla :D

 Sen när vi kom hem var det middag (: Älgkött och snigelpotatis stod det på menyn ! Mumms


Imorgon flyger jag till stockholm och där kommer far och mor och hämtar mig (:

Åker sen hem på söndagen, så det blir att vara hemma hos farmor hela lördagen. men skall nog åka till Farsta när jag kommer fram till farmor :D så blir det att kolla på melodifestivalen på kvällen (:


Vi hörs väl på måndag (om jag har tur att jag fått tillbaka min dator nu medans jag vart borta :D) , annars blir det väl efter några veckor.... 

Av Malin - 5 mars 2009 19:51

Idag fick man väcka upp Annika så att hon fick i sig lite frukost som hon inte "hann" äta sist...

idag hann vi också med bussen, fick faktiskt stå och vänta i några minuter :o

Fullt upp i fiket tills efter lunch då det blev lugnt och stilla.. jag ställde mig vid kassan med Annika när det var så lugnt för jag hade ju inget bättre för mig då.. och bara så ni vet så kommer vi nu till dagens händelse xD :

Det var ju så lugnt i fiket och det kom typ bara en och en till kassan och då kom det en konstig/äcklig typ som hade långt sliskigt och äckligt hår och såg lite efterbliven ut xD och han började att beställa, han skulle ha en kaffe men hans röst blev man så chockad av, den var så ljus och ja, jag höll på att garva på mig, men det kunde jag ju inte eftersom att han stod där så jag fick gå runt kröken .. Sju kronor sa då Annika och han bara stod där som att ingenting hade hänt.. sju kronor sa hon då igen, och jag blev ju verkligen full i garv, och då sa han äntligen något.. Fem? och Annika bah nej SJU! och då fick hon då sina sju kronor (:

sen så stod han ju självklart kvar där efter han betalat sin kopp kaffe och Annika blev väl lite förbannad xD så hon tog en mugg och gav till honom och han tog emot den och stod kvar .. Annika bah : jo kaffet har du runt hörnet! och då försvann han xD

Vi blev ju självklar helt flumm av det där!

Annika ringde till Katrin och sa att hon kunde komma och hämta mig eftersom att jag inte hade något mer att göra..

Katrin ringde på min mobil när hon var utanför fiket, men när jag skulle gå så visade det sig att Annika också skulle med, det var så lungt så hon kunde gå, sköööönt att sluta en hel timma tidigare (:

När vi satt i bilen så skulle vi åka och se på renar, som vi egentligen skulle göra på fredag, så jag blev ju happyface :D

när vi kom fram så såg man en ren men den var inte så tam så den stod innanför ett stängsel, så man fick bara kolla på den (:

men sen när vi hade gått lite längre så stod det då två stycken renar där som man fick KLAPPA !

Sixten hette den ena men den andra visste jag inte vad den hette, men den var superfin (:

när vi kollat och klappat klart så skulle vi gå tillbaka för att kolla lite på museét dom också hade, men det blev ett litet stopp på vägen.. det var lassokastning..

Självklart skulle Katrin och Annika hålla på och puscha på mig att kasta men jag sa bara NejNejNej.. men tror ni inte att jag stod där tillslut med repet i handen och skulle kasta !

jag var jättaduktig ... hahahha neeeeej! jag var ett stort skämt rent ut sagt xD jag träffade verkligen inte renen, men höll faktstiskt på att fånga in en unge :$


Dagen har gått fort och vart jätterolig :D

Snart bär det hemmåt till gotland, men först hem till farmor på lördagen (:



Vi ses!

Av Malin - 4 mars 2009 19:07

Äntligen internet !

Hela gårdagen var man utan internet ...


Idag har det varit väldigt lugnt på NTK.

Det blev lite stressigt under lunchen för jag fick ta hand om alla beställningar och det var TACOBUFFÉ så det var ju ganska populärt..men ivarjefall, till händelsen som jag skulle berätta för er idag (;


Jag och Annika skulle ut på lastbryggan för att slänga kartonger och lite annat skit, och när vi var klara så mötte vi två städerskor och den ena var typ en indier(som lät exakt som drottning Silvia när hon pratade) och hon bah till oss typ : Åh jag måste ta lite luft!

Man typ okej? xD

Sen när hon stod där ute på lastbryggan i all kall snö så stod hon där och typ snacka för sig själv : Åhhhhh vad skööönt Ahhhhh Vad sköööönt !

Jag och Annika höll på att garva ihjäl oss!

Sen så skulle vi ivarjefall gå iväg till fiket igen, och självklart skulle hon komma efter .

För att komma ut så skall man öppna en dörr, jag drog dörrren åt fel håll och då sa den där städerskan bakom min rygg : Onödigt (tyst för sig själv).

jag ville bara vända mig om och säga åt henne att öppna dörren själv om det skulle vara på det viset ! xD


Det händer alltid något konstigt på mina dagar ....




See you later Aligator !

Av Malin - 2 mars 2009 19:28

Jahaja, då var det en början på en helt ny vecka..



Idag var det första dagen på min prao-plats i Umeå, steg upp klockan 07:00 sminka sig och sen få i sig lite frukost. Katrin hade jobbat natt så vi åt frukost tillsammans :)

Annika och jag blev klara i tid och satt och slöa dom sista minuterna innan vi skulle bege oss iväg till bussen.

var framme vid prao-platsen ungefär kl: 08:45 och presenterade mig för personalen (:

Sen var det dags att börja jobba !

fick börja med att hälla i sallad i baguetter och skära lite grönsaker. sen gjorde jag klart alla baguetter och resultatet blev Kyckling-curry baguetter GOTT!

sen blev det allvar ... jag skulle leverera lite mat och bakverk till ett annat fik som ligger i samma byggnad, och hon som bad mig att göra det sa till mig att skålen med cous-cous balanserade lite på alla andra lådor och självklart blev man nervös då! :O

men jag gick till hissen ivarjefall för att åka upp en våning och Annika hjälpte mig in i den och det sa bara pang ! och jag såg alla chokladbollar och biskvier bli mos ! chokladbollarna var inte längre runda utan helt platta ! Annika fick skrattanfall och jag blev nervös och fick panik !

men vi struntade i det och annika följde mig upp och sa vilken väg jag skulle gå så att jag kom rätt fram, Annika gick ner och jobbade vidare medans jag fortsatte att gå mot det andra fiket med den balanserade skålen med Cous-Cous.

jag gick lugnt och fint med vagnen och sen var det något hack i golvet och jag såg skålen med allt Cous-Cous flyga iväg !

Allt Cous-Cous låg helt plötsligt på golvet mitt i en korridor och där satt folk och pluggade och jag skrek ju rent ut sagt HELVETE!

jag fick panik och visste inte vad jag skulle göra så jag ringde Annika på mobilen och hon svarade som tur var och jag bah: Annika.... jag tappade allt Cous-Cous i golvet !

Annika garvade såklart och skulle komma upp och hjälpa mig, jag gjorde allt jag kunde för att få upp allt xD

när Annika kom fixade allt till sig men jag var såååååå nervös ! nu skulle ju någon skära halsen av mig gick tankarna i huvudet !


Sen har det hänt en massa annat men jag tror inte att ni kommer att orka läsa det xD ..


Det var ivarjefall min första dag på min praoplats ! tror inte att någon annan har gjort bort sig lika mycket som jag :$



Glöm dina bekymmer, imorgon kommer nya ! 

Ha det gött :D

Av Malin - 1 mars 2009 22:00

Jahaja, nu har man väl självklart gjort som alla andra skaffat sig en blogg.

Vi får se om jag kommer att skriva något i den men ni kan ju alltid kolla efter om jag sköter mig :D



Jag kommer nog att skriva lite allmänt i bloggen, ungefär komma in här och få skriva av mig mina bekymmer/Knasiga händelser... Ja, lite gott och blandat helt enkelt (:



                                                  
    Vi ses !

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

MALIN RONHAGEN

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards